Friday, October 19, 2007

Tehnica pe forum-uri

Recent site-ul fotografa.ro a organizant un concurs de articole. Orice tema putea fi tratata atata timp cat avea legatura cu fotografia. Am scris, am luat locul 3, si mai jos este articolul. Celelalte doua articole castigatoare pot fi citite pe site-ul fotografa.ro

Am observat ca fotografia devine din ce in ce mai populara, in principal datorita costurilor din ce in ce mai scazute ale unui aparat foto digital, cat si datorita Internetului.

Majoritatea incepatorilor iau cu asalt site-urile cu review-uri tehnice cautand sfaturi de achizitie, sau, in cel mai rau caz, forum-urile. Si spun "in cel mai rau caz" pentru ca pe un forum nu ai de unde sa stii cine este frustrat si cine stie despre ce vorbeste. In special pentru incepatori aceasta imprejurare este foarte nefericita. Pot fi foarte usor influentati de discutiile interminabile pe teme tehnice. Ceea ce este pacat, pentru ca nu prin tehnica se caracterizeaza arta fotografica.

Evident opinii legate de echipament exista si vor exista intotdeauna. Cand cineva pune la indoiala calitatea si/sau performantele unui produs, acest lucru este vazut ca o critica adusa la judecata celor care l-au cumparat. Acestia din urma se simt atacati si asa iau nastere discutiile interminabile. In nu-stiu-ce conditii apartul X este mai bun decat aparatul Y, obiectivul X are rezolutie mai buna decat obiectivul Y, etc.

In lumea reala insa, nimeni nu imi da in cap cu o sacosa de bani ca sa-mi cumpar echipament foto. Ce vreau "azi" are un aer magico-mistic; "maine" il cumpar si devine o unealta. Cand mi-am cumparat primul obiectiv care costa mai mult decat DSLR-ul meu in sine, m-am gandit foarte bine la ce cumpar. Nu mi-am permis sa ma uit in gura nimanui. Am preferat sa imprumut de la cineva obiectivul pe care il vroiam, sa vad daca se ridica la asteptarile mele si daca isi merita pretul. A meritat pe deplin. Am fost subiectiv? Evident. Daca nu esti subiectiv fata de numele care este scris pe aparatul si obiectivele tale atunci ti se pune la indoiala logica care te-a determinat sa le cumperi. Nu poti sa cumperi un Nikon si sa spui ca un Canon din aceeasi clasa de pret este mai bun. Este ilogic. Folosesc Canon pentru ca EU cred ca este mai bun decat Nikon, orice alta discutie mi se pare de prisos. Daca vreodata o sa-mi schimb punctul de vedere, schimb marca. Punct. Stiu fotografi profesionisti ( adica oameni care traiesc din fotografie ) care folosesc Canon, stiu fotografi profesionisti care folosesc Nikon. Toti traiesc foarte bine, toti isi fac meseria.

Evident ca o parere avizata te ajuta foarte mult in decizia ta, mai ales cand esti la inceput si nu stii nimic despre aparate, obiective si alte nebunii d-astea. Cu mentiunea ca, indiferent de la cine vine, parerea tot parere ramane. Numai ca mi se pare cel putin ciudat sa cheltui banii stransi de mine pe parerile unor forumisti. Sunt cateva site-uri foarte respectabile si serioase care trateaza probleme tehnice, si acolo, spre deosebire de forum-uri, cel care face review-ul sau isi spune parerea, scrie intr-un colt si cine este, de cati ani face fotografie, cate carti/articole a scris la viata lui despre fotografie etc. Experienta este mai presus decat orice.

0 comments: