Friday, March 21, 2008

Înapoi în camera obscură

Pentru că eu sunt băiatu' ăla care aduce jihadul pe forumurile de fotografie uneori simt nevoia să mă relaxez. Am decis ca începând de azi să redeschid camera obscură. Azi vreau să fac ceva în stilul lui Man Ray.

Am dat iama prin revelatorii şi fixatorii de sub pat... sunt genul ăla de om care are aşa ceva sub pat. Am vrut să văd cât de uzate sunt substanţele şi dacă a intrat lumină în cutia cu hârtie foto.

Revelatorul este puţin uzat dar în rest totul pare în ordine. Desigur... în afara faptului că mai nou revelatorul trece prin mănuşi. Cam neplăcut să te pişte pe la degete când esti cu mainile în căldarea plină de chimicală.

Update:

O mică observaţie. După ce clătiţi fotografiile puteţi să le puneţi la uscat direct pe faianţă. Se lipesc de minune din cauza apei.


X

7 comments:

Andrei said...

Pomenesti de jihad... Jihadul e lupta pe care o da credinciosul islamic cu SINE INSUSI, pentru PROPRIA mantuire. 'Sa aduci jihadul' asupra altora, fie si pe forumuri foto, inseamna clar ca ceva nu e in regula... :)

Cu respect,
Andrei

octavian.stangaciu said...

Sursa 1 - yourdictionary.com

ji·had (jē häd′) - noun

1. a war by Muslims against unbelievers or enemies of Islam, carried out as a religious duty
2. a fanatic campaign for or against an idea, etc.; crusade

Sursa 2 - dictionary.com

ji·had – noun

1. a holy war undertaken as a sacred duty by Muslims.
2. any vigorous, emotional crusade for an idea or principle.

[Origin: 1865–70; < Ar jihād struggle, strife]

EUFEMÍSM, eufemisme, s.n. Cuvânt sau expresie care, în vorbire sau în scris, înlocuieşte un cuvânt sau o expresie neplăcută, jignitoare, necuviincioasă sau obscenă, respectând paralelismul de sens. [Pr.: e-u-] – Din fr. euphémisme.

HIPÉRBOLĂ s.f. 1. Figură de stil prin care se exagerează realitatea, folosindu-se expresii şi imagini sugestive pentru a impresiona mai puternic.

După cum vezi nu este nimic în neregulă cu ce am spus.

Cu respect,
Octavian Stângaciu

Te mai aşteptăm :)

Anonymous said...

Andrei, de fapt si de drept, Jihadul ala din Coran e Razboiul Sfant... adica razboi in numele religiei, adica razboi pe bune. Mai nou, Jihadul e inteles asa cum stii tu, ca deh, timpurile in care traim nu permit ca o religie sa indemne la razboi. Dar daca studiem originile termenului, Octavian are dreptate. Trec insa peste faptul ca nu ma asteptam de la o persoana din "clanul" sau sa pomeneasca de Jihad :)

Andrei said...

"1. a holy war undertaken as a sacred duty by Muslims." - ce uita definitia e ca acest razboi e unul metaforic, dus cu sine insusi. si nu o spun eu, ci doctori in istoria religiilor si eruditi musulmani :) . va dau bibliografia, daca vreti :).
personal, ma deranjeaza mutatia semantica total nefericita a acestui cuvant, mutatie aparuta intr-o postmodernitate interesata mult mai mult de exterioritatea si spectaculosul facil al lucrurilor decat de profunzimea lor reala. de aceea mi-am si permis sa intervin.
si, pentru ca acesta e totusi un blog de fotografie (nu?), va urez

lina lumina!
Andrei

Anonymous said...

Andrei, tu mi-ai citit comentariul? Am zis exact acelasi lucru ca si tine: este o "mutatie semantica", strict in scopuri de pace. Adaptata, daca vrei. Dar, la baza lui, Jihad = razboi. Sfant. Am si eu bibliografie. Se numeste DEX

octavian.stangaciu said...

Pe mine unul mă deranjează mutaţia total nefericită a cuvântului "postmodernism" în cuvântul "postmodernitate".

Şi da, acesta este, probabil spre nedumerirea unora, un blog de fotografie. Dar te aşteptăm în continuare cu orice fel de comentarii, chiar dacă nu sunt pe teme fotografice.

Cu respect,
Octavian Stângaciu

Andrei said...

@doulfe : :)
@octavian stangaciu: e bine sa faci ironii doar cand esti sigur ca ai dreptate. :)
"postmodernism" este curentul artistic/literar. "postmodernitate" este epoca in care se manifesta postmodernismul, respectiv cea actuala. este un nene care a scris pe tema asta - h.r. patapievici, "omul recent". nu cred ca mai e nevoie sa spun ca e o carte fundamentala in aceasta chestiune :) . cauta acolo si vei gasi.

Cele bune va doresc,
Andrei